Image

Artistieke Katastrofe

Een leerzame game voor kinderen die voelt als een gewoon leuke game.

Bekijk live

Artisitke Katastrofe is een prototype van een leerzame game die ik samen met een team van 3 developers en één designer in 8 weken heb ontwikkeld. We kregen de uitdaging om met 2 random gekozen onderwerpen een game te maken. Binnen dit project was ik teamleider en heb ik mijn team aangestuurd en taken verdeeld om tot een succesvol eindresultaat te komen. De onderwerpen die wij toegewezen kregen waren katten en kunstgeschiedenis. We hebben verschillende brainstormsessies doorlopen om tot een goede mix van deze onderwerpen te komen.

Artestieke Katastrofe

Phaser

Typescript

We hebben gekeken naar verschillende opties om de twee onderwerpen goed te verwerken in een leuke game. Uiteindelijk zijn we op het idee gekomen om te focussen op de kunststijlen van een aantal artiesten. Zo hebben we in ons prototype de stijl van Dali uitgewerkt. Het karakter dat je kiest krijgt uiterlijke kenmerken van de schilder en de achtergrond van het level krijgt de stijl van zijn kunst. Als kat kunstenaar verzamel je alle verloren kunstwerk stukken en vorm je zo een schilderij. Op deze manier krijgen kinderen te maken met de uitgesproken stijlen van bekenden kunstenaars.

Hoe zit het in elkaar?

De game is object georiënteerd opgebouwd en geschreven in typescript. We hebben gebruikgemaakt van het framework Phaser om game elementen zoals Physics makkelijk te kunnen implementeren. Alle game-art is handgemaakt door de designer uit ons team. We hebben hiermee geprobeerd onze game persoonlijk te maken. Het level is opgebouwd uit verschillende objecten die allemaal aparte properties en gedrag hebben. De typescript code wordt door Phaser omgezet naar een game in een HTML 5 canvas.

Image